ikona menu

Klauzula informacyjna – Reklamacja

Zgodnie z treścią obowiązku określonego w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) uprzejmie informuję, że:

I. Administrator danych osobowych:

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu reklamacji jest:

    SONKO Sp. z o.o.

    ul. Ryżowa 1, Bielany Wrocławskie

    55-040 Kobierzyce, POLSKA

    Tel.+(48) 71 311 05 44

    www.sonko.pl

    e-mail: info@sonko.pl

    II. Ochrona Danych Osobowych

    W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji praw wynikających z RODO, należy kontaktować się z Dariuszem Wasiakiem za pośrednictwem adresu email: iod@sonko.pl 

    III. Cel i podstawa prawna przetwarzania:

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia reklamacji oraz archiwizacji dokumentacji reklamacyjnej. Podstawę stanowią działania w zakresie niezbędnym do:

    1. przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO),
    2. wykonania przez Administratora obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
    3. ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO),
    4. utrzymania kontaktu w celu obsługi żądania reklamacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

    IV. Odbiorcy danych oraz podmioty, którym udostępniane są dane:

    1. Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów obowiązującego prawa, do których zaliczyć należy w szczególności firmę ubezpieczeniową, operatora pocztowego, firmę kurierską, kancelarię prawną oraz
    2. inne podmioty współpracujące z Administratorem w związku z prowadzonym postępowań reklamacyjnych.

    V. Źródło danych:

    1. Pani/Pana dane osobowe pochodzą bezpośrednio:
      • od Pani/Pana.
    2. Pani/Pana dane osobowe mogą pochodzić ze źródeł publicznie dostępnych, o ile Administrator uprzednio wykaże taką niezbędność lub realizował będzie nałożony na niego obowiązek prawny.  

    VI. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych:

    1. Pani/Pana dane osobowe nie będą co do zasady przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
    2. W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych poza EOG, Administrator zapewni ich bezpieczeństwo przetwarzania przy wykorzystaniu standardowych klauz umownych i zastosowaniu wytycznych zawartych w Decyzji Wykonawczej Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, a także przy uwzględnieniu wprowadzonych i adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych minimalizujących ryzyko naruszenia Pani/Pana praw i wolności.

    VII. Okres przechowywania danych:

    1. W zakresie wskazanym w pkt III 1) Pani/Pana dane osobowe będą przechowane przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego, po czym zostaną usunięte.
    2. W zakresie wskazanym w pkt III  2) – 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowane do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa, tj. maksymalnie do 3 lat od zakończenia procesu reklamacyjnego, po czym zostaną usunięte, o ile dane zebrane w ramach procesu reklamacji:
      • nie będą niezbędne w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na pracodawcę
      • nie będą niezbędne w związku z toczącym się sporem.

    VIII. Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą:

    W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, w przypadkach i na zasadach określonych
    w poniższych przepisach RODO, przysługuje Pani/Panu:

    1. prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO),
    2. prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO),
    3. prawo do usunięcia danych (w tym tzw. prawo do bycia zapomnianym), z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO
    4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
    5. prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
    6. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
    7. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
    8. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    IX. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:

    Podanie przez Panią/Pana danych kontaktowych, a także określenie żądania reklamacyjnego w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta jest objęte obowiązkiem prawnym. W pozostałym zakresie jest dobrowolne. Przy czym zakres przetwarzania danych zależny jest od dopuszczalności i niezbędności dysponowania nimi przez Administratora, w tym zachowania integralności dokumentów.

    X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w tym profilowanie:

    Pani/Pana dane nie podlegają co do zasady, zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

    XI. Inne cele przetwarzania

    W przypadku niezbędności przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w innym celu niż określonym w pkt III, Administrator przed ich dalszym przetwarzaniem poinformuje uprzednio Panią/Pana o tym celu oraz udzieli wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w pkt IV-X, o ile nie będzie Pani/Pan dysponować już tymi informacjami.