Klauzula informacyjna – Reklamacja
Zgodnie z treścią obowiązku określonego w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) uprzejmie informuję, że:
I. Administrator danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu reklamacji jest:
SONKO Sp. z o.o.
ul. Ryżowa 1, Bielany Wrocławskie
55-040 Kobierzyce, POLSKA
Tel.+(48) 71 311 05 44
www.sonko.pl
e-mail: info@sonko.pl
II. Ochrona Danych Osobowych
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji praw wynikających z RODO, należy kontaktować się z Dariuszem Wasiakiem za pośrednictwem adresu email: iod@sonko.pl
III. Cel i podstawa prawna przetwarzania:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia reklamacji oraz archiwizacji dokumentacji reklamacyjnej. Podstawę stanowią działania w zakresie niezbędnym do:
- przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO),
- wykonania przez Administratora obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
- ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO),
- utrzymania kontaktu w celu obsługi żądania reklamacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
IV. Odbiorcy danych oraz podmioty, którym udostępniane są dane:
- Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów obowiązującego prawa, do których zaliczyć należy w szczególności firmę ubezpieczeniową, operatora pocztowego, firmę kurierską, kancelarię prawną oraz
- inne podmioty współpracujące z Administratorem w związku z prowadzonym postępowań reklamacyjnych.
V. Źródło danych:
- Pani/Pana dane osobowe pochodzą bezpośrednio:
- Pani/Pana dane osobowe mogą pochodzić ze źródeł publicznie dostępnych, o ile Administrator uprzednio wykaże taką niezbędność lub realizował będzie nałożony na niego obowiązek prawny.
VI. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych:
- Pani/Pana dane osobowe nie będą co do zasady przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
- W przypadku przekazania Pani/Pana danych osobowych poza EOG, Administrator zapewni ich bezpieczeństwo przetwarzania przy wykorzystaniu standardowych klauz umownych i zastosowaniu wytycznych zawartych w Decyzji Wykonawczej Komisji (UE) 2021/914 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych dotyczących przekazywania danych osobowych do państw trzecich na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, a także przy uwzględnieniu wprowadzonych i adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych minimalizujących ryzyko naruszenia Pani/Pana praw i wolności.
VII. Okres przechowywania danych:
- W zakresie wskazanym w pkt III 1) Pani/Pana dane osobowe będą przechowane przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego, po czym zostaną usunięte.
- W zakresie wskazanym w pkt III 2) – 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowane do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa, tj. maksymalnie do 3 lat od zakończenia procesu reklamacyjnego, po czym zostaną usunięte, o ile dane zebrane w ramach procesu reklamacji:
- nie będą niezbędne w celu realizacji obowiązków prawnych nałożonych na pracodawcę
- nie będą niezbędne w związku z toczącym się sporem.
VIII. Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą:
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, w przypadkach i na zasadach określonych
w poniższych przepisach RODO, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO),
- prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO),
- prawo do usunięcia danych (w tym tzw. prawo do bycia zapomnianym), z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
- prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
IX. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:
Podanie przez Panią/Pana danych kontaktowych, a także określenie żądania reklamacyjnego w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta jest objęte obowiązkiem prawnym. W pozostałym zakresie jest dobrowolne. Przy czym zakres przetwarzania danych zależny jest od dopuszczalności i niezbędności dysponowania nimi przez Administratora, w tym zachowania integralności dokumentów.
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji w tym profilowanie:
Pani/Pana dane nie podlegają co do zasady, zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
XI. Inne cele przetwarzania
W przypadku niezbędności przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w innym celu niż określonym w pkt III, Administrator przed ich dalszym przetwarzaniem poinformuje uprzednio Panią/Pana o tym celu oraz udzieli wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w pkt IV-X, o ile nie będzie Pani/Pan dysponować już tymi informacjami.